ASPA III |
Obiective: Obiectivul general Fermierii mici şi medii profită mai mult de pe pieţelor interne şi externe Obiective pe termen scurt
Activităţi: 1. Susţinerea dezvoltării sectorului agro-alimentar prin diseminarea informaţiilor despre principiile şi tendinţele pieţei (1) Colectarea şi diseminarea preţurilor zilnice cu amănuntul şi celor săptămânale angro; (2) Elaborarea studiilor şi cercetărilor de marketing; (3) Elaborarea buletin electronic lunar analitic despre tendinţele pieţei; (4) Organizarea participării la expoziţii şi târguri. 2. Crearea cooperativelor şi dezvoltarea capacităţilor acestora de a investi în marketing (1) Extinderea ariei de implementare a programului ASPA; (2) Dezvoltarea capacităţilor pentru crearea cooperativelor; (3) Identificarea şi acordarea asistenţei tehnice necesare beneficiarilor; (4) Acordarea de suport financiar cooperativelor de marketing strategice; (5) Elaborarea publicaţiilor şi organizarea conferinţelor; (6) Organizarea vizitelor de afaceri. 3. Sporirea vânzărilor fermierilor mici şi medii prin cooperare informală (1) Elaborarea pachetelor informaţionale pentru anumite produse sau pieţe ce ţin de standardele de calitate, furnizori, competitori care vor servi ca suport Consultanţilor Regionali în activităţile lor cu grupurile de vînzări; (2) Facilitarea tranzacţiilor (aplicaţii, oferte, contracte, contacte); (3) Elaborarea unor micro-studii de piaţă la cererea grupurilor de vânzări; (4) Asistenţă fermierilor în procesul de luare a deciziilor prin suport la organizarea întâlnirilor dintre reprezentanţii grupurilor, inclusiv prin oferirea de informaţii utile în procesul decizional. 4. Îmbunătăţirea capacităţilor de administrare a afacerilor prin transfer de cunoştinţe Grupul ţintă selectat va fi instruit în următoarele domenii: principiile şi metodele de contabilitate pentru cooperative; dezvoltarea afacerilor; abilităţi antreprenoriale; marketingul produselor agricole; administrarea cooperativelor; abilităţi de comunicare; abilităţi de vânzare a serviciilor de consultanţă. Toate instruirile vor fi organizate la nivelul naţional, cu excepţia instruirilor în dezvoltarea cooperativelor, concepute să fie oferite la nivel regional. 5. Perfecţionarea legislaţiei pentru dezvoltare economică rurală prin crearea unui cadru legal favorabil investiţiilor şi dezvoltării întreprinderilor mici şi medii (1) Faza pregătitoare a campaniei va include documentarea asupra situaţiei prin organizarea de focus-grupuri şi mese rotunde cu publicul ţintă; studii şi analize comparative; (2) Conştientizarea problemei de către publicul ţintă va fi efectuată prin tipărirea şi distribuirea pliantelor, publicarea articolelor tematice în presă, organizarea meselor rotunde, dezbateri TV, dialog cu factori de decizie; (3) Campania de mobilizare va include conferinţe de presă, spoturi radio şi TV, panouri stradale, publicaţii, şedinţe ale cluburilor de presă, publicarea articolelor şi a reportajelor din teren, etc. 6. Reducerea sărăciei în mediul rural prin cooperare eficientă a organizaţiilor neguvernamentale, inclusiv a celor care militează pentru egalitate de şanse Principalele activităţi pot fi sumate după cum urmează: Adunările generale ale CDER, şedinţele cluburilor CDER, adunările Delegaţiei permanente a CDER, monitorizarea legislaţiei, coordonarea activităţilor (secretariat), elaborarea buletinelor intern şi extern ale CRED, menţinerea şi actualizarea paginii web, etc. Conştientizarea problemelor de gen va fi efectuată prin publicarea articolelor tematice în ziarul AGROinform şi pe pagina sa web, precum şi prin activităţi comune cu organizaţiile partenere. ONG-uri care militează pentru egalitate de şanse for fi identificate în mediul rural, pentru cooperare. Rezultate aşteptate: 1. Susţinerea dezvoltării sectorului agro-alimentar prin diseminarea informaţiilor despre principiile şi tendinţele pieţei
2. Crearea cooperativelor şi dezvoltarea capacităţilor acestora de a investi în marketing
3. Sporirea vânzărilor fermierilor mici şi medii prin cooperare informală
4. Îmbunătăţirea capacităţilor de administrare a afacerilor prin transfer de cunoştinţe
5. Perfecţionarea legislaţiei pentru dezvoltare economică rurală prin crearea unui cadru legal favorabil investiţiilor şi dezvoltării întreprinderilor mici şi medii
6. Reducerea sărăciei în mediul rural prin cooperare eficientă a organizaţiilor neguvernamentale, inclusiv a celor care militează pentru egalitate de şanse
|